Concours Mondial de Bruxelles međunarodno je natjecanje na koje proizvođači prijavljuju više od 10.000 vina koja će kušati i ocjenjivati komisija stručnjaka. Naši iskusni kušači vina ocjenjuju natjecateljska vina s jedinstvenim ciljem, a to je odabir vina besprijekorne kvalitete bez predrasuda koje proizlaze iz etikete ili prestiža apelacije. Natjecanje je jedan od vodećih događaja takve vrste u svijetu.
Concours Mondial de Bruxelles (CMB) globalno je mjerilo za ocjenjivanje vina. Organizirano je prvi puta 1994. godine te je specifičnost tog ocjenjivanja da od 2006. godine mijenja lokaciju, tj. regiju održavanja te je do sada posjetilo 15 različitih zemalja svijeta. Europska unija službeno je podržala organizaciju CMB iza koje stoji neovisna i stroga kontrola.
Danas CMB prikuplja i ocjenjuje više od 10.000 uzoraka iz 50 različitih zemalja te taj broj i dalje raste. Ocjenjivanje traje 3 dana te je najutjecajnije svjetsko ocjenjivanje vina na svijetu nakon Decantera, koji se za razliku od CMB organizira isključivo u Londonu.
Organizira se prema načelu neovisnosti, strogih standarada i postupaka kušanja vina koji pružaju sigurnost potrošačima, omogućujući im da s potpunim povjerenjem kupuju vina s osvojenim medaljama.
Više od 350 ocjenjivača iz 50 različitih zemalja svijeta dolazi u državu u kojoj se organizira ocjenjivanje. Upravo je to najveća vrijednost ocjenjivanja, jer ocjenjivači osim što kušaju i ocjenjuju vina, imaju priliku upoznati se s vinskom regijom kroz organizirane degustacije, prezentacije, konferencije i lokalne izlete.
Ocjenjivače čine: 60 % novinari, 10 % sommelieri, 18 % enolozi te 12 % trgovci i uvoznici. Kroz organizaciju popratnih programa, ocjenjivači upoznaju destinaciju te samim time objavljuju članke, knjige, medijska priopćenja koji se dijele po svim relevantnim svjetskim medijima. Istra se dovođenjem takvog ocjenjivanja postavila na svjetsku vinsku kartu te dodatno osnažila svoj položaj na europskoj i svjetskoj razini.
CMB izravno utječe na turistički, gospodarski i vinarski sektor zbog svojeg globalnog značaja. Regija u kojoj se organizira dobiva marketinšku vidljivost na globalnoj razini te je snažan pokretač gospodarskog i turističkog značaja.
Dosadašnji domaćini bili su Aigle (Švicarska), Brno (Češka) i Kalabrija (Italija) te će se ove godine održati u gradu Poreču od 11. do 14. svibnja.